Jest 10:37 rano w poniedziałek, a Kelly Clarkson śpiewa cover „Queen of the Night” Whitney Houston dla audytorium pełnego (w większości zamaskowanych) menedżerów. Pieniądze muszą być na stole.
Prezentacje upfront rzeczywiście wrócił do Manhattanu, trzy solidne lata po firmy medialne ostatni trzymał ich maraton pies i kucyk show osobiście dla społeczności reklamowej. Kicking rzeczy off był NBCUniversal, z tradycyjnym Radio City Music Hall show i Clarkson starannie wybrany wybór melodii – jednocześnie komiczne i trafne. Jasne, liniowe ratingi mogą być szeptem tego, co kiedyś były i giełda jest w ogonku. Ale ta firma netted północ 7 miliardów dolarów we wczesnych zobowiązań reklamowych z bardziej stonowanych 2021 boisko, więc może stara gwardia naprawdę nadal ma rzeczy, które chcesz i rzeczy, które trzeba.
Przez nudną godzinę i 45 minut, NBCUniversal zaciągnął perkusyjną zaporę talentów, aby przekazać przysłowiowe wiadro z ofertą. Miley Cyrus, Seth Meyers, Jimmy Fallon, Blake Shelton, Laverne Cox, Mariska Hargitay, Andy Cohen i Nicole Byer pojawili się w programie – podobnie jak, w szczególnie surrealistycznym momencie, gwiazda Saturday Night Live Pete Davidson i ikona telewizji Edie Falco. (Niespodzianka! Będzie grała jego matkę w jego nowej komedii Peacock Bupkis.)
„Jestem tutaj, aby media w końcu zaczęły zwracać na mnie uwagę”, powiedział fan tabloidów Kim Kardashian, który nosił okulary przeciwsłoneczne w środku i odnosił się do streamera jako „koguta” do tylu snickerów, co jęków. Jego próby zalotów do tłumu zostały przebite przez Falco.
„Wreszcie mogę zagrać przytłoczoną matkę dwójki dzieci, żyjącą w świecie korupcji,” Sopranos Emmy winner deadpanned. „Tylko tym razem jest to Staten Island.”
NBCUniversal był pierwszą dużą siecią nadawczą, która naprawdę pozbyła się jednokanałowej prezentacji przedpremierowej, wymieniając lata temu tylko NBC, aby skupić się na bufecie kanałów kablowych – więc pod wieloma względami był przygotowany do rozpoczęcia tej 2022 sprawy. Cień transmisji telewizyjnej nad gospodarką telewizyjną rozmył się pod wpływem streamingu. Odzwierciedla to tygodniowa ramówka. Wydarzenia dla ABC i CBS zostały przemianowane na „Disney” i „Paramount”, ich własne portfele i cyfrowe odpowiedniki teraz biorą większy nacisk. Peacock może nie być nigdzie w pobliżu poziomu Disney+, który ma teraz 137,7 milionów płacących abonentów, ale to jest to, gdzie firma chce iść.
Peacock był obiektem większości żartów w poniedziałek rano i jego linii przelotowej. Po wprowadzeniu od gospodarza Tonight Show Fallona, w którym wyśmiewał swój kanał nadawczy jako zasadniczo oferujący tylko siebie, Clarksona, Dicka Wolfa i „wszystko, co dzieje się w Chicago”, przeszedł do streamera. „Sześciu z was zapisało się na Peacock”, zażartował do publiczności, zanim wyjaśnił, że było 60 milionów zapisów (13 milionów z nich płatnych) dbających o roster, który obejmuje „The Office, Miami Vice i nasz najgorętszy nowy rerun, Yellowstone” (Popularny dramat Paramount może emitować gdzie indziej, ale w śmiesznej umowie, wciąż streamuje starsze sezony z rywalem.)
Fallon pozostał na scenie tylko na tyle długo, by wymierzyć jeszcze kilka ciosów w Willa Smitha – patrz „dobrze wyczuwalny” reboot The Fresh Prince of Bel-Air – i krótkotrwałe CNN+ przed przedstawieniem CEO NBCUniversal Jeffa Shell. O dziwo, był to pierwszy raz Shell na scenie upfrontowej. Trzymał się krótko, oferując jedną uwagę na temat portfolio: „Nasza strategia streamingu jest poprawna z AVOD.”
Zwięzłe komentarze Shell’a na temat przyjaznego reklamodawcom statusu Peacock’a były wręcz uspokajające w porównaniu z tym, co usłyszeliśmy od zastępcy Lindy Yaccarino. Pod koniec prezentacji, przewodniczący globalnej reklamy i partnerstwa dostarczone barbed soliloquy, że wezwał nienazwanych konkurentów, podkreślając, że ich platforma strumieniowa jest, był i jest prawdopodobne, aby pozostać ad-supported.
„Możesz nam zaufać”, powiedziała, „bo Comcast NBCUniversal nie jest jakiś nowy Philly startup lub ad-tech firmy lub najnowszej fuzji messy.”
Żartowanie z fuzji i przejęć może wydawać się mało przekonujące, ale ta ostatnia kwestia sprawiła, że tłum w Radio City poczuł się dziwnie nieswojo. Kilka rozproszonych śmiechów zostało zagłuszonych przez niskie „ooohs” i delikatne kliknięcia perłowych sprzęgieł.
Tym, który najbardziej rozbawił tłum, poza rozgorączkowanym przyjęciem Clarkson i zamykającym numer muzycznym od Cyrus, był Meyers. Gospodarz Late Night wkopał się nieco głębiej z korporacyjną deprecjacją i absurdalnością samego wydarzenia. „Co za historyczny pokój, żeby powiedzieć ludziom, że masz COVID w”, zauważył o miejscu, przed wykopaniem do pozornego braku oryginalnego programu, który jest trotted out na boisku programowym. Dramatyczny Fresh Prince reboot Bel-Air, który według firmy osiągnął 8 milionów widzów, jest ulubionym dzieckiem Peacock. W nadchodzącym sezonie pojawi się zarówno Night Court reboot jak i Quantum Leap sequel.
„Za każdym razem, gdy NBC rebootuje program, [Bill] Cosby jest gdzieś myśląc, 'Może'”, powiedział Meyers. „Zrobiłem ten żart cztery lata temu, przy okazji. Można powiedzieć, że jest leniwy – albo ja go zrestartowałem.”
Większa część wydarzenia była plamą brandingu. Poszczególne sieci były ledwo wymienione, z wyjątkiem śpiewu i tańca przerywnika poświęconego Bravo konwencji BravoCon. Konkretne programy były równie pomijane. Fabuła Jurassic World Dominion, która nie będzie nawet streamowana na Peacock do czterech miesięcy po jej premierze kinowej 10 czerwca, dostała tyle samo czasu wtyczki, co każdy z nowych lub powracających seriali.
Jeśli była chwila szacunku dla tego, czym te wydarzenia były kiedyś, to pochodziła ona od Susan Rovner. NBCUniversal Television and Streaming przewodniczący treści rozrywkowych, nazwał swoją sieć „klejnotem w koronie naszego portfela”, przed montażem ustępującego flagowego This Is Us grał na dużym ekranie. Serial, który kiedyś był najwyżej ocenianym dramatem w telewizji, emituje swój ostatni odcinek 24 maja. W innym czasie taka okazja zamknęłaby serial… a nie cover Cyrus „Like a Prayer” Madonny Nawet kilka lat temu, obsada serialu takiego jak This Is Us wybiegłaby na okrążenie zwycięstwa i byłaby oklaskiwana tak, jakby wkład ich serialowego dramatu w kulturę był w jakiś sposób na równi z wkładem Nelsona Mandeli. Ale nie było żadnego osobistego pojawienia się ani chwili na dłuższą refleksję – być może dlatego, że, jak zauważył Meyers, zakończenia niewiele znaczą w dzisiejszych czasach w telewizji.
„Za dwa lata będę tutaj, ogłaszając This is Us Reboot,” zauważył komik. „That Was Them.”