Jak scenografia „Only Murders in the Building” opowiadała o bohaterach serialu

Hulu’s comedic caper Only Murders in the Building śledzi trio amatorskich sleuths rezydujących w fikcyjnej Arconii, klasycznym nowojorskim apartamentowcu, gdzie są otoczeni przez podejrzanych. Każda jednostka daje możliwość ujawnienia backstories i kluczowych szczegółów postaci.

Charles-Haden Savage (Steve Martin), na wpół emerytowany aktor, kupił swoje mieszkanie na 14 piętrze w latach 90-tych podczas pracy nad udanym serialem kryminalnym. Scenograf Curt Beech zauważa, że ten zestaw otrzymał „nowszą kuchnię i kilka odnowionych pomieszczeń. Dzięki temu wyglądał na mądrzejszego o swoje pieniądze. Daliśmy mu sztukę, która pokazuje, że jest sprytnym kolekcjonerem [with] i ma dobre oko.”

Kuchnia Charlesa zawiera „niesamowitą pomarańczową tapetę, która stała się popem koloru w jego miejscu”, mówi projektant produkcji Curt Beech. „Obok niej znajdują się cztery okładki albumów z serii o nazwie Persuasive Percussion z lat 60-tych, zaprojektowane przez Josefa AlbersaDzięki uprzejmości Craiga Blankenhorna/Hulu

Oliver Putnam, grany przez Martina Shorta, reżyser z Broadwayu, mieszka w mieszkaniu, w którym panuje teatralna atmosfera; młoda artystka Mabel Mora, grana przez Selenę Gomez, to „dzieło w toku”, ponieważ mieszkając tam, remontuje mieszkanie swojej ciotki.

„Wszystkie jego najgorsze cechy dramatyczne są wystawione na pokaz w jego mieszkaniu”, mówi Beech o mieszkaniu Olivera. „Zaczęliśmy [with] scenę”.Craig Blankenhorn/Hulu

Zestawy zapewniają również rozwój charakteru dla swoich podejrzanych. Rezydencja Howarda (Michael Cyril Creighton) „ma wyglądać, jakby została przejęta przez [his] kota i jest tylko o [his] kocie”, mówi Beech, powołując się na ogromny koci portret w salonie. „To, do czego zmierzaliśmy w jego mieszkaniu, to fakt, że było to miejsce jego matki. Dodał kilka rzeczy tu i tam – dla kota przede wszystkim” Sting, grający samego siebie, mieszka w penthousie, którego rockowe detale obejmują pudła na trasę koncertową i zabytkowe futerały na gitary. „Mamy neon XOXO [sign] w kolorze czerwonym, który jest ukłonem w stronę [The Police’s] „Roxanne”: 'Nie musisz zakładać czerwonego światła'”, mówi Beech.

W przypadku domu Tima Kono, który ginie w pilocie, Beech mówi, że „musiał on mieć w sobie odrobinę tajemniczości. Celowo nie nadaliśmy mu tak wiele charakteru w jego mieszkaniu” Ważne książki Hardy Boys na półkach, musiały być jednak widoczne.

„Wizualna metafora jest taka, że [Mabel’s] to praca w toku”, mówi Beech o swoim mieszkaniu. „Pod koniec pierwszego sezonu narysowała ten piękny mural wszystkich postaci, z którymi zetknęliśmy się w trakcie sezonu”.Dzięki uprzejmości Barbary Nitke/Hulu

Belnord na Upper West Side, zaprojektowany w 1908 roku z łukiem i wewnętrznym dziedzińcem, stanowi zewnętrzną lokalizację dla Arconii.Dzięki uprzejmości Craiga Blankenhorna/Hulu

Podobne układy w fikcyjnej Arconii (rendering komputerowy poniżej) pozwoliły apartamentom wyróżnić się własnym stylem – każdy dopasowany do idiosynkrazji swoich mieszkańców.Dzięki uprzejmości Hulu

Beech mówi, że plakaty do show stały się „grą” pomiędzy dekoratorem scenografii Richiem Murrayem i [creators] Johnem Hoffmanem i Stevem Martinem. „Wysyłali do siebie naprawdę głupie nazwy przedstawień tam i z powrotem. Myślę, że moją ulubioną jest Newark! Newark!”Dzięki uprzejmości Hulu

Ta historia po raz pierwszy pojawiła się w lipcowym samodzielnym wydaniu magazynu The Hollywood Reporter.