Gigant kablowy Charter Communications, w którym duży udział ma Liberty Broadband Johna Malone’a, podał w piątek wyniki za drugi kwartał, w tym najnowsze trendy dotyczące abonentów.
Firma, kierowana przez prezesa i dyrektora generalnego Toma Rutledge’a, straciła w ostatnim kwartale 226 tys. abonentów płatnej telewizji, w porównaniu ze stratą 50 tys. w okresie rok wcześniej
Wzrost liczby użytkowników usług szerokopasmowych w drugim kwartale zamienił się w spadek, ponieważ firma straciła 21 000 klientów, po tym jak zyskała 400 000 w analogicznym okresie
Rutledge, podczas porannej rozmowy z analitykami, skomentował poruszanie się firmy po zagrożeniu recesją w gospodarce krajowej i jej wpływie na wydatki konsumentów. „Pozostajemy dobrze pozycjonowani, z wzrostem napędzanym przez oferowanie bogatych w wartość pakietów, które odróżniają nas od konkurencji, z cenami, na które klienci mogą sobie pozwolić, niezależnie od środowiska gospodarczego” – powiedział.
Dostawcy usług kablowych, mobilnych i szerokopasmowego Internetu stanęli przed konsumentami oraz małymi i średnimi firmami odbijającymi się od kryzysu COVID-19, tylko po to, aby zmierzyć się z presją inflacyjną w miarę zbliżania się kolejnego spowolnienia gospodarczego. „Nasze pytanie o doom and gloom?” Powiedział Rutledge w pewnym momencie, gdy zaczął odpowiadać na pytanie analityka o to, jak Charter reaguje na rosnącą inflację w spowalniającej gospodarce USA.
„Możemy działać w trudnym środowisku ekonomicznym i możemy sprawić, że nasze produkty będą wartościowe dla konsumentów. Wolałbym działać w normalnym środowisku, ale mamy całkiem dobre aktywa i całkiem dobre możliwości, aby odnieść sukces” – przekonywał Rutledge. Prezesi firmy Charter zwrócili uwagę na presję inflacyjną na koszty pracy i rosnące koszty nieściągalnych długów, które stanowią tło operacyjne dla firmy. Jednocześnie, firma twierdzi, że wskaźnik rezygnacji z klientów jest niski.
W ostatnim kwartale liczba klientów szerokopasmowych w segmencie klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm wzrosła łącznie o 38 tys. przy wyłączeniu 59 tys. „odłączeń związanych z zaprzestaniem realizacji programu Emergency Broadband Benefit oraz dodatkowych wymogów programu Affordable Connectivity Program” Firma ostrzegała wcześniej, że te zmiany w programach rządowych pomagających konsumentom uzyskać usługi internetowe spowodują w tym okresie spadek liczby użytkowników o 60.000-70.000.
W czwartek Comcast poinformował, że w drugim kwartale jego baza użytkowników usług szerokopasmowych uległa zahamowaniu.
Zapytany na początku tego roku, dlaczego Charter wydaje się przewyższać swoich rówieśników pod względem abonentów wideo, Rutledge powiedział: „Staramy się mocno, dla jednej rzeczy. I próbujemy [add] wartości, gdzie możemy, dla konsumenta.” Dodał: „Nadal istnieje możliwość w wideo. I jedną z rzeczy, z którymi odnieśliśmy sukces, jest stworzenie dodatkowego opakowania i mieszanki produktów wideo, które faktycznie sprzedajemy konsumentom.”
Akcje operatorów kablowych zostały mocno uderzone w ostatnich miesiącach w obliczu wyzwań związanych z łączami szerokopasmowymi, które przez długi czas były biznesem wzrostowym, a niektórzy analitycy z Wall Street przewidują, że niektóre firmy kablowe mogą stracić użytkowników łączy szerokopasmowych w okresie kwiecień-czerwiec.
Na koniec czerwca Charter miał prawie 30,25 mln klientów szerokopasmowych i prawie 15,50 mln abonentów wideo.
Charter dodał również 344,000 linii telefonii komórkowej w drugim kwartale, w porównaniu do 265,000 w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na koniec czerwca Charter miał 4,3 mln linii komórkowych.