Strona główna Dieta i Fitness Joga- po co ją ćwiczyć, jak zacząć i co warto wiedzieć?

Joga- po co ją ćwiczyć, jak zacząć i co warto wiedzieć?

1222
PODZIEL SIĘ
Źródło zdjęć: Instagram, Pixabay NZ; Agnieszka Cegielska

21 czerwca to Międzynarodowy Dzień Jogi. Jak co roku na całym świecie będą odbywały się specjalne sesje i zajęcia, między innymi w Warszawie. To doskonały pretekst, aby dołączyć do sporej grupy fanów jogi.

 

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na nasze życie. Zyskujemy dzięki niej nie tylko smukłą sylwetkę, ale również przypływ dobrej energii. Joga pomaga nam się wyciszyć oraz rozładować napięcie. Stres i kłopoty szybko znikną, w zamian otrzymamy endorfiny. Systematyczne ćwiczenia sprawią, że zwiększy się elastyczność naszego ciała, poprawi metabolizm, a także siła naszych mięśni. Zalet jogi jest naprawdę mnóstwo! Wiedzą o tym doskonale gwiazdy, zarówno polskie celebrytki, jak i zagraniczne. Joanna Brodzik, Agnieszka Cegielska, Edyta Herbuś, Madonna, Gisele Bündchen… W nieskończoność można wymieniać znane joginki. Co ciekawe, lista sympatyków stale się wydłuża!

 Każda z gwiazd trenuje jogę z zupełnie innych powodów:

 

Joga jest dla mnie naturalną drogą do harmonii. Myślę, że w dzisiejszym rozpędzonym świecie, dostarczającym tak wiele bodźców, kradnących naszą uwagę, wszyscy potrzebujemy metod, które pomagają wracać do wewnętrznej równowagi. Joga bardzo pomaga mi w pracy. Joga jest dla mnie nie tylko naturalnym sposobem dbania o równowagę energetyczną i emocjonalną, ale też dobrą kondycję ciała. Od kiedy medytuję
i ćwiczę jogę łatwiej mi skoncentrować się na danej chwili, połączyć z głosem intuicji, podjąć ważną decyzję, wrócić do swojego kierunku działania, nawet w stresującej sytuacji. To nie jest łatwe, ale przy systematycznym, codziennym treningu się udaje. – mówi Edyta Herbuś.

 

Joga jest metaforą życia. (…) To ćwiczenie dla twojego ciała, umysłu i duszy” – powiedziała gwiazda muzyczna Madonna.

 

 

Warto poznać choćby podstawowe pozycje jogi, czyli tak zwane asany. Będzie je w stanie zrobić każda kobieta bez względu na swój wiek. Pozycja dziecka – klęczymy na podłodze, pośladki powinny się znajdować na piętach. Natomiast ręce są wyciągnięte do przodu. Jeśli chodzi o stojące położenie, najpopularniejsza jest pozycja vrksasana, czyli tak zwane drzewo. Zginamy lewą nogę w kolanie, następnie ustawiamy stopę na prawym udzie. Za to ręce są szeroko rozstawione, zmieniają swoją położenie wraz z wdechem. Na początku swojej przygody z jogą najlepiej udać się na zajęcia grupowe lub ćwiczyć w domowym zaciszu, na przykład ze specjalną płytą.

Artykuł: Karolina Stola

#joga na dobry dzień 💚🌴 Miłego tygodnia! #popierwszejoga #yoga #holidays

A post shared by Praca&Pasja (@paulina_holtz) on

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here