Strona główna Dieta i Fitness Ile wysiłku potrzebujesz, aby utrzymać zdrowy mózg?

Ile wysiłku potrzebujesz, aby utrzymać zdrowy mózg?

965
PODZIEL SIĘ

Nie ma wątpliwości, że ćwiczenia są dobre dla organizmu i pojawia się coraz więcej dowodów na to, że pozostawanie aktywnym fizycznie może pomóc spowolnić normalne spadki funkcji mózgu, które pojawiają się wraz z wiekiem. Grupy zajmujące się zdrowiem zalecają, aby dorośli starali się uzyskać co najmniej 150 minut umiarkowanej intensywnej aktywności tygodniowo, aby utrzymać zdrowe serca – ale czy to ta sama ilość, która jest potrzebna, by utrzymać mózg w pełnej sprawności?

W nowym badaniu opublikowanym w czasopiśmie Neurology, naukowcy prowadzeni przez Joyce Gomes-Osman, adiunkt w dziedzinie fizykoterapii i neurologii na University of Miami Miller School of Medicine, postanowili znaleźć receptę na ćwiczenia dla mózgu. Zeskanowali prawie 100 istniejących badań, które łączyły ćwiczenia z ponad 122 różnymi testami funkcji mózgu. Na podstawie danych, które zawierały ponad 11 000 osób starszych, odkryli, że osoby, które wykonały około 52 godzin w okresie około sześciu miesięcy wykazały największe ulepszenia w różnych testach dotyczących myślenia i szybkości. Średnio ludzie ćwiczyli przez około godzinę, trzy razy w tygodniu. Efekt ten dotyczył zarówno osób bez zaburzeń poznawczych, jak i osób z łagodnym upośledzeniem funkcji poznawczych lub demencją.

Zobacz także: Joga- po co ją ćwiczyć, jak zacząć i co warto wiedzieć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here